JANDA KU WASHBURN...

By pulasperut on 4/21/2009 12:05:00 AM

Filed Under:


kalo nak th, ni lah ratu ati aku satu mase dulu. gi mane2 pun, aku xkan tinggal bnda nih. siang mlm asyik duk berkepit ngan die je. heheh..
sdikit info utk korang, gitar ni present dr abg aku ms die study kat US dl. seingt aku ms tu aku dlm form 4 (1996). abg aku ms nak balik Malaysia, die tanye aku nak adiah ape. aku mintak die bli gitar yg same mcm Kid Search pakai mase konsert unplugged diorg. seakan2 same pun jd lah.hehe.. ms 2 aku skolah kat besut. sanggup lompat pagar hostel smate2 nak balik dating ngan si washburn nih (pasai kat asrama xleh bwk gitar).

byk kenangan aku dgn si washburn nih kalo nak crite kat korang. lbh kurang 10 thn aku duk bkepit ngan die walaupun aku ade bli beberape jenis gitar lain.. syg sgt aku dkt die nih, sb die lah teman aku time susah,senang,suke, duke. chewah.. ramai yg mintak nak byr gitar nih sb zaman 2 susah ckit nak cari brand nih kat Malaysia (skang xth lah), tp ditawar brape pun aku xkasi sb nilai sentimental die..
tp skang nih aku dah xmain dah gitar. dah 2 thn dah aku btl2 xmain. tp washburn nih masih aku simpan sbg kenangan ms zaman huha2 dl. gitar yg lain sumer dah xder. kadang2 aku petik jgk, 2 bulan skali, 3 bulan skali.. plepas gian. kdng2 kalo kwn dtng umah suruh main, aku main, itu je lah. tp speed,clean n smooth dah xmcm dl dah. skil pun byk dah xingt. heheh..

so.. begitulah sdikit coretan kisah aku dgn janda ku ini.. cume aku nak pesan kat korang yg baru2 blajar nak main gitar.. kalo nyanyi xmasuk tempo, lupekan lah niat nak main gitar, sb korang akan menyusahkan org yg nak ajar korang main..heheh.. kaji2lah bakat pd diri korang. kalo korang minat nak main, tp bakat kurang, korang akan lmbt pandai. n kalo korang dah pandai skali pun, petikan korang xkan same dgn org yg btl2 berbakat.. dah..

18 comments for this post

tul tu, kalo tempo lari apatah lagi yg lain. ke laut jelah jdnya.
tuing! tuing! dulu rajin g bentley.

Posted on April 21, 2009 at 9:03 AM  

nak gitar satu!! erk?erk?
=)

Posted on April 21, 2009 at 9:32 AM  
Anonymous

wah lawo gitar ko pinjam bolih?

Posted on April 22, 2009 at 1:12 PM  

ho..ni janda dia rupanya...comey weh

Posted on April 22, 2009 at 1:41 PM  
Dee

rugilah..sy sukar org pandai main gitar ni..kabarnyer romantik..betul ke? hehehe..

Posted on April 22, 2009 at 5:10 PM  

sungguh sedap nama janda mu
hahhaha....

(^_^)

♣♣ Yanie Putrajaya ♣♣

Posted on April 22, 2009 at 6:54 PM  

Shitsurei shimashita - bgs lah kalo ko faham mcm aku fhm. musician jgk ke?

Niesah - nak gitar? meh umah aku. aku bg 2 bkn 1. hehe..

khalifah feDi - pinjam je? amik trus lah..

DatinDiaries - comey u lg. heheh..

Dee - romantik ke? ntahlah.. tp yg pasti nye, golongan nih, jiwa halus, snsitif dgn sesuatu bnde walaupun kcik.

[yAN!e][pUTraJAya] - hehe.. name sdap pun nak buat camner, dah jodoh kami xpnjang.. heheh..

Posted on April 23, 2009 at 1:24 PM  

SALAM BRO..
betoi la ko cakap.. dulu aku penah gak nk blaja petik gitar.. maybe dh mmg x berbakat aku berenti sbb x pandai²..

Posted on April 23, 2009 at 8:30 PM  

nak try peluk janda hang,leh? huahuahua... aku tringin nak blajaq men gitar nih..tp bakat tarak...so,baik jgn blajaq..nti nyusahkan cikgu ja... huahuahua

Posted on April 24, 2009 at 12:02 AM  

huhuh..

aku dr dulu teringin nk petik gitar tp x reti. x de org nk ajar huhu..

aku suker sgt tgk org main gitar ;)

Posted on April 24, 2009 at 4:47 AM  

'Award' penghargaan dari saya buat saudara..
Boleh dapatkannya d blog saya =)
Semoga terus berjaya...

Posted on April 24, 2009 at 2:36 PM  
Anonymous

gitar....sedap nama tu bagi yg tahu ape itu seni...muzik itu seni..seni itu halus..halus itu...pikir sendri..hehe..anymway bro..aku mmg minat jgk nga "janda " ko nie..soundgreats..tp yg ade skrg nie dah ade yg baru..

Posted on April 27, 2009 at 12:09 PM  

nape gitar tu jadik janda? da ilang ke?
di minta jemput membincangkan konsep 1MALAYSIA gagasan Najib... link:
http://bagindareformasi.blogspot.com/2009/04/konsep-1malaysia-gagasan-boneka-mader.html

Posted on April 27, 2009 at 2:37 PM  

TSS - heheh.. kalo sumer jenis mcm ko kan snang idup. ini x, dah tau xder bkt, msh buat xsdar dr lg. heheh..

NoRT - hehe..

ie3za - nak blajar ke? meh aku ajar. nant kang boyfren ko jeles plak..

akudinda - thanks 4 the award, nant aku amik ye..

Anonymous - sape ye?

Baginda Reformasi - bkn ilang lah, tp gua dah gantung kat dinding. 1 Malaysia? panjang dan memeningkan kalo nak hurai dr sgale aspek..

Posted on April 28, 2009 at 2:32 AM  

Apasal lu pencen main gitar? Kurang dah sorang seniman jalanan dekat CM.

Posted on April 28, 2009 at 8:37 AM  

lawat le blog saya www.mtv.tl.my

Posted on May 1, 2009 at 1:38 PM  

nothing else matter satuuuu!

Posted on May 3, 2009 at 2:43 AM  

wooo..pandai main gitar rupenye papa ni!

Posted on May 19, 2009 at 10:30 AM  
Blog Widget by LinkWithin