Selamat Pagi Ramadhan 9

By pulasperut on 8/30/2009 09:07:00 AM

Filed Under:

Arini bukak je mate, rase cam berserabut je kpale otak. rase cam nak tembak org je.. ntahlah. nak kate xder duit, rasenye ade.. nak kate bini buat prangai, rasenye xder, nak kate problem kat ofis, rasenye xder.. tibe2 je jd rase camni.

spatutnye di pagi dlm bulan yg pnh keberkatan ni, jiwa aku rase tenang, rase damai, rase apy.. tp naper plak jd rase camni? mungkinkah ini alamat akan blaku benda buruk atas diri aku atau org yg dkt ngan aku? mungkinkah amalan aku dlm bulan ramadhan nih xditerima Allah? erm..

aku ade buat salah ngan sape2 ke? stahu aku, xpnh skali pun dlm jiwa aku nak buat salah ngan org (kecuali kalo org 2 buat jahat ngan aku).atau ade fitnah yg tgh bermain kat blakang aku tanpa aku sdar? "Ya Allah ya Tuhanku, aku memohon padaMu jauhilah hambaMu ini dari segala buruk sangka, dari sgala kejahatan lidah dan tingkahlaku umatMu yg lain terhadap hambaMu yg daif ini Ya Allah.. Amin.."

aku pnh dgr org cakap, bile jiwa kita kacau, salah 1 puncanya adalah apabile ade org yg bercakap perkara buruk bkenaan diri kite. Nauzubillah..

harapnye rasa ini xkan lame.. harapnye pagi ramadhan aku esok2 xkan same mcm arini.. insyaallah..

DoaRamadhan hari-9

klik pd pic utk paparan lebih jelas

1 comments for this post

sabar bro..

Posted on August 30, 2009 at 11:00 AM  
Blog Widget by LinkWithin