Penat aku penat..

By pulasperut on 7/20/2011 11:36:00 AM

Filed Under:

erm...
penat aku penat.. memang aku btl2 penat. aku penat nak control otak aku nak kasi nampak mcm normal. aku penat nak control ati aku, penat nak control lagak aku nak blakon seolah2 aku apy dgn idup aku... waima dpan istri aku pun aku kene pura2 gembira..

erm...
kadang2 aku rasa mcm dah xmampu nak truskan idup ini. kadang2 aku rasa alangkah bagusnya kalo aku mati aje.. Masyaallah...

Ya Allah.. sesungguhnya amat berat utk aku tanggung semua ini.. aku penat fikirkan sampai bila aku harus lalui semua ini..

Lahir dlm keluarga yg agak senang serba-serbi, aku akui aku mbesar sbg seorang yg agak manja dgn kehidupan. dan bila aku trpaksa berdikari sendiri, memang amat perit utk aku lalui.. Dgn citarasa hidup yg agak tinggi, aku sbenarnya memang xmampu utk mnanggung keluargaku..

Walau aku ada kelulusan, tp smpai sekarang kelulusan aku hanya ku gantung di dinding rumah aku.. dan itu sbenarnya yg paling membuatkan aku penat.. bekerja bertahun2 dlm bidang yg bukan minat aku dgn gaji sek menengah, apa sgt yg mampu aku banggakan..

Dan hidup sbg seorang yg berkasta rendah di ofis lg membuatkan aku bertambah penat.. kadang2 aku rasa sperti kewujudan aku tidak dirasai dikalangan mereka.. siapalah nak pandang org seperti aku... nobody..

Dan lg aku penat dgn mereka2 yg kasta lbh tinggi tp cerdik akal lebih rendah dr aku... aku xmampu menyamar sbg seorang yg bodoh smata2 utk masuk rapat dgn mereka. aku xmampu utk sesuaikan diri mnjadi 'hamba' kpd mereka..

Pasti ada yg akn kata aku ni suka mrungut, x bersyukur dgn khidupan.. itu salah! aku bersyukur dgn apa yg Tuhan bg pada aku. Aku juga sedar setiap dugaan yg dia beri pasti ada hikmah disebaliknya.. Aku bersyukur.. tp aku penat..

erm.. aku penat..

1 comments for this post

attention
kepada semua kawan2 yg mengenali mika...sila update link di blog yg baru ye...mika akan delete blog ni tak lama lagi...harap korang dapat update a.s.a.p...hope sgt2 dpt keep in touch ngn u all dlm blog yg baru...link blog tu :

bumbumbee-tira.blogspot.com

p/s - please, please, please update...xnak kehilangan u all semua...

Posted on December 13, 2011 at 12:18 PM  
Blog Widget by LinkWithin