arini punye crite

By pulasperut on 3/31/2009 04:37:00 PM

Filed Under:

4.40 pm - janji ngan kawan nak servis kete kul 4.00, tp tbe2 jd malas plak. jap gi nak balik red land plak. malas nye nak balik sane.. walau pun balik umah sdiri, tp bukan kampung halaman sdiri.
Tp nak buat camne.. skang dah bpunye.. kalo dulu ikut suke ati nak buat ape, skang dah xleh dah.. korang yg blum kawen pun nant dpt rase lah camne.. tambah2 bini dah bbadan due, huh! sensitip makin menjadi2! heheh..
Tp ape2 pun, aku bsyukur sgt2 kat Tuhan sb dapat bg zuriat kat istri.. prasaan die lain woo.. hehe.. arap2 zuriat kami lahir dgn slamat bln 11 nanti..
Dah..

2 comments for this post

Wahai saudaraku, wahai kaum Muslimin,
Di atas kalimah Lailahaillallah Muhamadulrasulullah.

Saya sebagai hamba Allah menyampaikan seruan Allah dan RasulNya.

“Bukanlah dari kami orang-orang yang menyeru kepada assabiyyah, berperang atas dasar assabiyyah dan mati kerana (mempertahankan) assabiyyah” [HR Abu Daud].

Wahai saudaraku, wahai kaum Muslimin,
Kembalilah ke jalan Islam dan memperjuangkan Islam bukan atas dasar memperjuangkan Assabiyah iaitu bangsa kerana Rasulullah SAW tidak mengaku akan umatnya yang memperjuangkan assabiyah…

Rasulullah SAW telah mengkabarkannya kepada seluruh manusia bahawa bukanlah dari umat Muhammad jika mereka memperjuangkan bangsa.

Adakah kita hanya mengamalkan ajaran Islam separuh masa dan separuh lagi kita meninggalkannya...???

Allah SWB berfirman :

" Hai orang-orang yang beriman, masuklah kamu ke dalam Islam keseluruhannya, dan janganlah kamu turut langkah-langkah syaitan. Sesungguhnya syaitan itu musuh yang nyata bagimu " (Al-Baqarah(2):208)

Bersatulah saudaraku dengan kalimah Lailahaillallah Muhamadulrasulullah…!!!
Bersatulah kita di bawah panji kebesaran Islam…!!!

Ingatlah wahai saudaraku...

Sekecil kecil dan sebesar-besar amalan di dunia akan di hitung di akhirat kelak.

MAMPUKAH KITA MENJAWABNYA NANTI APABILA KITA BERDEPAN DENGAN ALLAH SWT...???

Ya Allah, aku telah jalankan perintahmu…

Posted on April 2, 2009 at 1:46 PM  

Bulan 11 yerrr?? Bagi tau nnti, jgn tak bagi tau lak. Nak le tengok wajah anak buah yg sorang ni nnti.

Posted on April 3, 2009 at 10:39 PM  
Blog Widget by LinkWithin